دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» رشد مغز جنین

رشد مغز جنین

بارداری هم برای شما و هم کودک شما یک زمان هیجان انگیز و پر از تغییر و تحول سریع است. در حالی که رشد شروع شده است، از بيرون برای همه روشن است (سلام ، شکم رو به رشد!)، اما توسعه ای که نمی توانیم ببینیم واقعاً جذاب است. جنین شما روند رشد مغز را در حدود هفته 5 آغاز می کند، اما سرگرم کننده واقعی تا هفته 6 یا 7 است که لوله عصبی بسته می شود و مغز به سه قسمت تقسیم می شود.

حدود هفته 5 ، مغز، نخاع و قلب کودک شروع به رشد می کند. مغز کودک شما بخشی از سیستم عصبی مرکزی است که همچنین نخاع را در خود جای داده است. سه ماهه اول، زمان رشد سریع و جداسازی قسمتهای مختلف مغز است. در سه ماهه دوم، مغز شروع به کنترل عملکردهای بدن می کند. این شامل حرکات خاصی است که از مغز عقب و به طور خاص تر، مخچه ایجاد می شوند.

اگرچه ممکن است احساس کنید که تا 9 ماه آینده هیچ چیز را کنترل نمی کنید، اما در مورد غذاهایی که می خورید حرفی برای گفتن دارید. رشد سالم مغز قبل از بارداری شروع می شود. طبق گفته متخصصان، یک رژیم غذایی سالم شامل اسید فولیک، هم از غذاها و هم از مکمل های غذایی، می تواند سیستم عصبی سالم را تقویت کند. 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

دو مکمل مهم در رشد مغز جنین

1-اسید فولیک (به ویژه ویتامین B9) از رشد مغز جنین و ستون فقرات حمایت می کند. نه تنها در تشکیل لوله عصبی بلکه در تولید DNA و انتقال دهنده های عصبی نیز نقش دارد و برای تولید انرژی و گلبول های قرمز مهم است. توصیه می شود حداقل 400 تا 600 میکروگرم اسید فولیک قبل از بارداری مصرف کنید و سپس با 400 میکروگرم در روز در دوران بارداری ادامه دهید. غذاهای غنی از اسید فولیک شامل سبزیجات برگ سبز تیره، دانه کتان و غلات کامل است.

2- اسیدهای چرب امگا 3 برای رشد مغز جنین مهم هستند. مطالعات نشان داده: "مغز دارای محتوای چربی زیادی است و امگا نه تنها در مغز بلکه در چشم نیز رسوب می کند." غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 شامل ماهی آزاد، گردو و آووکادو هستند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده