بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» رابطه پوست زیبا و نفس کشیدن

رابطه پوست زیبا و نفس کشیدن

 پوست زیبا داشتن با کمی مراقبت امکانپذیر است اما میتوان فقط با تنفس صحیح سلامتی پوست خود را بهبود بخشید. در این مقاله صحبتهای متخصصانی را برایتان به اشتراک می گذاریم که از مزایای تنفس درست حرف می زنند. 

همه ما معمولا این کار را بیش از 23000 بار در روز انجام می دهیم ، بدون اینکه حتی به آن فکر کنیم. حال تنفس ، یکی از اولیه ترین رفلکس ها ، ناگهان به عنوان آخرین پدیده سلامتی - با مزایای بخصوص و موثر برای زیبایی - مورد ستایش قرار می گیرد. اما چگونه؟

پرانایاما یا "Breathwork" سالها و قرنها بخشی از سنت یوگا بوده است ، اما اخبار و یافته های اخیر مرتبط با آن، آنهم بعنوان ارکان اصلی بهداشت و زیبایی، کاملا جدید است. در رسانه های اجتماعی توسط تعداد بسیاری از چهره پردازان و محققان و متخصصان زیبایی که به تعریف و تمجید تنفس صحیح و فوائد بالای آن می پردازند - از درخشش پوست گرفته تا بهبود خواب و تنظیم هورمون - بناگاه این عمل شکل ویژه ای بخود می گیرد. صحبت در این خصوص جوری بالا گرفته که انگار نفس کشیدن برای پوست زیبا، انقلابی در روند زندگی ما خواهد بود. اما پشت این توجه گسترده چه چیزی قرار دارد.

تنفس چیست و چرا باید خود را آزار داد؟

تنفس خوب، چیزی است که اکثر ما نمی دانیم چگونه آنرا بطور صحیح انجام دهیم. علاوه بر این ، اغلب فراموش می کنیم که هنگام استرس نفس عمیق بکشیم. ”کیتی لایت ، چهره شناس و بنیانگذار تکنیک نور می گوید: ‘هنگامی که نفس عمیق در جریان است ، اکسیژن بیشتری را به اندام ها ، سلول ها و سیستم های بدن هدایت می کند و ما احساس شفافیت بیشتری در پوست خود داریم. شما هم بارها شنیده اید قبل از انجام ماساژ صورت می بایست "چند نفس عمیق" بکشیم. این رویکردهای جدید مفاهیم گسترده ای دارند که قابل تامل است.

Beata Aleksandrowicz ، متخصص ماساژ صورت می گوید: "من همه اقدامات درمانی را با تشریفات تنفسی شروع می کنم که به مشتری اجازه می دهد تنش را از بین برده و از نظر روحی و روانی آرامش لازم را داشته باشد." تنفس صحیح پلی است بین دنیای بیرونی و درونی شخصی که با او کار می کنم و شرایطی را برای من ارائه می دهد تا درمان موثرتر باشد.

وی در حالی که زمینه رو به رشد روان درمانی و چگونگی تأثیر سلامت روان بر روی پوست را تجزیه و تحلیل می کند ، این تئوری را بیان می کند: انسداد عاطفی که از بین می رود می تواند به عنوان علائم جسمی ظاهر شود. کیتی لایت می گوید: "وقتی استرس داشته باشیم ، تاثیر خود را بطور واضح روی پوست نشان می دهد. البته بسته به مکانیزم بدنی هر فرد می تواند منجر به کم آبی ، شکستگی یا اگزما در پوست شود. وقتی شروع به تمرین می کنید و نفس های صحیح و عمیق می کشید ، می توانید تغییرات مثبت زیادی را ببینید.

نحوه تنفس ما به طور مستقیم بر روی سیستم قلبی عروقی ، سیستم غدد درون ریز ، دستگاه گوارش ، سیستم عصبی ، سیستم ایمنی و لنفاوی تأثیر می گذارد." "وضعیت اینگونه موارد است که تا حد زیادی سلامت جسمی و روانی ما را دیکته می کند." همین استدلال بسیار قانع کننده است و همچنین نیاز به ذکر این واقعیت نیست که نفس کشیدن برای همه امکانپذیر، رایگان و دردسترس می باشد. پس هنگامی که اصولش را فرا گرفتید تاثیراتش را به وضوح خواهید دید.

چگونه تنفس درست این همه بر روی پوست تأثیر می گذارد؟

آیا هیچ علمی وجود دارد که بیان کند نفس کشیدن می تواند برای زیبایی پوست فوایدی داشته باشد؟ Aleksandrowicz می گوید: "ریه های ما نه تنها اکسیژن حیاتی برای ما فراهم می کنند ، بلکه به ما کمک می کنند تا سموم را از هر سلول آزاد کنیم." "در حالی که نمی توانم ادعا کنم که کدام مورد بخصوصی بهبود می یابد اما با تنفس عمیق اکسیژن و مواد مغذی بیشتری ارائه می دهیم که تأثیر بسزائی دارد. درست نفس کشیدن می تواند یک تغییر قدرتمند برای برخورداری از پوست زیبا ایجاد کند و اکسیژن بیشتری به تمام سلولهای آن می رساند.

بنابراین عمل تنفس را بصورت صحیح یاد بگیرید و تا می توانید برای داشتن پوست شفاف و زیبا، نفس عمیق بکشید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده